torsdag, februari 02, 2012

Aktiviteten är stor

Nu var det ett tag igen sedan det hände någonting på den här bloggen. En hel del har hänt sedan sist må ni veta.
Efter valet kunde jag glädja mig med en enorm framgång i min egen kommun, Föglö, där jag fick näst flest med röster i kommunen. Det satte mig förstås i en väldigt bra utgångsposition för vidare förhandlingar inom fördelningen av poster. Idag kan jag titulera mig själv viceordförande i kommunstyrelsen samt även bildningsnämndsordförande i Föglö kommun. Det var inte så illa tycker jag.

Jag har även stationerat mig ute på Föglö då jag senaste fredagen flyttade in i Föglös prästgård. Där har jag en vacker utsikt över kyrksundet från mitt matbord, inte så illa det heller om jag får säga det själv.

Fokus för min del i kommunen blir nu att få igång näringspolitiken i kommunen. Man måste framåt!

Kent

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar